קליניקה לאוסטאופתיה - ריפוי ידני להקלה על כאבי גב ופגיעות ספורט

רח' עין חי 40 כפר מלל (בין כפר סבא להוד השרון) טל'  ~ 052-2817256




כאבי גב ורכיבה על אופניים - איך פותרים

מאת ניר פלג  ביום 
רביעי, 30 מאי 2012 09:39  | 
       מאמרים -
       אוסטאופתיה

 ספורט הרכיבה על אופניים, לסוגיו השונים, פופולארי ומתאים לבני כל הגילאים. הרכיבה טובה לנפש, לשיפור הכושר, כפעילות משפחתית או תחרותית. 

הרכיבה, להבדיל מריצה, היא פעילות נטולת זעזועים לשלד, ומערבת את הגוף כולו, ולא, כפי שנוטים לחשוב, רק את הרגליים. 
כמנהל פורום אוסטיאופתיה, נתקלתי לא אחת בשאלות לגבי כאבים במהלך רכיבה על אופניים.
כאבי גב, ברכיים, צוואר ועוד.

מה לעשות?

התאמת האפניים
 
ככלל, לפני שאנו עולים על אופניים, עלינו להתאים את האופניים לרוכב עליהם:
א. התאמת גובה האופניים לרוכב
ב. התאמת גובה הכסא והכידון בהתאם

כאשר האופניים מתאימות לרוכב, הברך והירך אינן מבצעות תנועה מלאה, אלא בטווח חלקי, המחזק את השרירים מבלי לגרום לשחיקה.

כאשר המרחק בין הכידון לכסא נכון ובזוית המתאימה, מנח הגב טוב יותר. כך נפחית את כאבי הגב מן הרכיבה.

 הכנה פיזית

כלפני כל פעילות אירובית אחרת, לפני ואחרי רכיבה יש לבצע מתיחות לכל הגוף וחימום. עליה על אופניים ללא מתיחות עלולה להסתיים בפציעה ואף בנזק לטווח ארוך.

בנוסף למתיחות, יש לבצע תרגילי חיזוק:
חיזוק שרירי גב – למניעת כאבי הגב הנגרמים ממנח הגב בעת הרכיבה.

חיזוק שרירי צוואר.

חיזוק שרירי הרגליים (ארבע-ראשי, שרירי הירך והשוק) על מנת לחזק את הברכיים ולסייע להן לעמוד במעמסה.

 יציבה נכונה

לא די התאמת האופניים לרוכב.  בעת הרכיבה חשוב לחלק את המשקל באופן שווה. כלומר, להישען על הכידון ולתת לו לשאת חלק מהעומס. יש להחזיק את הבטן על מנת שתייצב את הגב. באופניים בהם הגב כפוף והצוואר מתאמץ, יש לתת לצוואר לנוח מפעם לפעם.

 
מאמר זה הוא רק טעימה. בקרוב נציג כאן תרגילים מצולמים מלווים בהוראות, לחיזוק ויציבה כהכנה לנסיעה.

רכיבה נעימה!

ניר פלג D.O.

אוסטאופת

זכויות יוצרים © 2010 ניר פלג | קליניקה לאוסטאופתיה - ריפוי כאבי גב, פגיעות ספורט
| XHTML | CSS | מפת אתר