top of page
Search
  • Writer's pictureניר פלג

אוסטאופתיה עוזרת לתינוקות עם בעיות יניקה, גזים וטורטיקוליס

Updated: Jul 14, 2020

האם התינוק שלך לא יונק, לא רגוע, סובל מבעיות גזים או טורטיקוליס? אוסטאופתיה יכולה להיות הפתרון עבורך.

------

מומלץ לבדוק אצל אוסטאופת כל תינוק שנולד, גם אם אין לו כל בעיה ניראית לעין, על אחת כמה וכמה אם אותו יילוד נולד בלידת מלקחיים, ואקום או עבר תהליך לידה קשה.

לגבי תינוק לא רגוע, צריך לבדוק שאין בעיה רפואית כלשהיא. אם הייתם אצל הרופא והכל תקין אצל התינוק, יש מקום לפנות לאוסטאופת.

תינוק לא יונק

ישנם תינוקות המתקשים ביניקה משד האם או מסרבים לינוק. זו בעיה היכולה לנבוע, בין השאר, בגלל אותם לחצים אדירים על ראש התינוק בזמן הלידה. לחצים בלידה יכולים לגרום ללחץ על העצב שאחראי על היניקה, עצב תוך-גולגלתי, ובכך לשבש את הרפלקס של התינוק לינוק.

בתהליך של לידה, התינוק עובר טראומה. היציאה מבטן האמא דרך תעלת הלידה כרוכה בלחצים גדולים על ראשו וגופו. לחצים מיותרים על ראש התינוק יכולים להיגרם גם בעקבות לידת ואקום. כדי לעמוד בלחצים האדירים, גוף התינוק בנוי בעיקר מסחוס גמיש המאפשר לו לעבור דרך פתח צר. לאחר יציאתו לעולם, הגולגולת אמורה לחזור למבנה הטבעי שלה, דבר שנעשה בין השאר באמצעות תהליך ההיניקה (שגורם ללחץ פנימי בתוך ראש התינוק).

האוסטאופת יבדוק בראש ובראשונה את האנטומיה והביומכניקה של גוף התינוק ואת עצמות הגולגולת. עיקר הטיפול יהיה טיפול קראניו-סקראל, טיפול עדין מאוד שכרוך בהנחת הידיים על הגולגולת, הרגשת תנועת הגולגלת ואיזונה. על פי מחקרים באוסטאופתיה, הגולגולת נמצאת בתנועה מינימלית של התרחבות והתכווצות. תנועה זו גורמת לנוזלי המוח לזרום בצורה יעילה. אך כאשר מופר האיזון, מתרחשים חסימות ולחצים פנימיים. הטיפול האוסטאופתי ישחרר את התנועתיות בגולגולת ויביא לשחרור הלחץ על העצב שאחראי על היניקה.

בעיות "גזים," קוליק, פליטה ועיכול

עד היום לא יודעים בוודאות מה גורם לבעיית גזים אצל תינוקות. הדיעה הרווחת היא שזה נגרם מכך שמערכת העיכול של התינוק עדיין אינה מפותחת דיה כדי להתמודד עם פירוק המזון. בעיית גזים מתבטאת בכאבי בטן עזים שמחמירים בעיקר בערב. מעבר לבכי וחוסר הנוחות, הכאב גורם לתינוק להתכווץ כולו. אין תרופה לבעיה, אך אפשר להקל על התינוק באמצעות טיפול אוסטאופתי. האוסטאופת יעבוד על מערכות הגוף הפנימיות, כמו מערכת העיכול.

בעיות נוספות שניתן להקל עליהן באמצעות אוסטאופתיה: תינוק שפולט יותר מידי, תינוק אשר לא עושה את צרכיו יום יום, וכדומה.

טורטיקוליס

בעיה נוספת אצל תינוקות היא טורטיקוליס: פיתול צווארי, בעיה נפוצה למדי בה ראש התינוק מוטה לכיוון אחד בכל תנוחה בה הוא נמצא. בעיה זו נובעת מאותם עומסים בלידה או בגלל משיכה לא טובה של המיילדת את התינוק החוצה. בבעיה זו כדאי לטפל כמה שיותר מוקדם. טיפול אוסטאופתי יתמקד בשחרור הלחץ העיצבי שגורם להטיית הראש ובשרירים שנתפסו בצוואר התינוק.


55 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page